Wijnproeven in Swan Valley - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Fam Charko - WaarBenJij.nu Wijnproeven in Swan Valley - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Fam Charko - WaarBenJij.nu

Wijnproeven in Swan Valley

Door: Fam

Blijf op de hoogte en volg Fam

03 December 2007 | Australië, Fremantle

De regio hier staat internationaal bekend om zijn uitstekende wijnen en dus werd het tijd voor Fammetje om daar eens een eigen mening over te gaan vormen. Ik was autoloos, dus ging met de trein naar Swan Valley en besloot vandaar uit te lopen. Nou zijn de afstanden hier in Australia niet helemaal zoals in Nederland, dus ik had alle voorzorgen genomen die je kunt treffen: lange mouwen en broek tegen de zon, veel zonnebrandcreme op gezicht, akubra (=Aussie hoed), 1,5 liter water en voedsel in mijn rugzak en wandelschoenen aan.
Na een uur lopen werd het toch wel erg heet en had ik in totaal al wel 1 wijngaard bezocht. Dat schoot dus voor geen meter op. Bij het benzinestation heb ik daarom een lift gecharterd naar de chocoladefabriek. Als dochter van een chocolademaker vond ik dat ik toch minstens een kijkje moest gaan nemen. Want wie chocolade wil maken in een klimaat als dit, moet wel een zeer interessante fabriek hebben. Dat viel een beetje tegen. Er was veel chocolade, en ook in allerlei formats (met noten, koffiebonen, gember, aardbeien, noem maar op), maar het was eigenlijk niet zo groot en de Oempa-Loempa's zagen er ook gewoon net zo uit als in Nederland. Ze zongen alleen met een Australisch accent.
Toen ik weer buiten stond dwaalde mijn oog af naar de wijngaard aan de overkant. Aangekomen bij het proeflokaal ontmoette ik 3 zakenmannen die stiekem aan het spijbelen waren in de tijd van de baas. Ze kwamen uit Melbourne en hun vergadering was zo efficient verlopen dat ze niet alleen hoogstverbaasd waren over zichzelf, maar ook ineens de rest van de dag vrij hadden. Toen ik ze vertelde dat ik een beetje aan het rondlopen was, grapte de een dat ik blijkbaar veel deed om bij de alcohol te komen (het was intussen 30 graden) en de ander vroeg waarom ik niet op de fiets was, aangezien ik uit Nederland kwam. Dat laatste vond ik een uitstekend punt, maar ja het was even niet anders. Prompt vroeg de derde of ik niet toevallig zin had om met hun mee te gaan de rest van de dag, aangezien zij het heroische plan hadden om alle wijngaarden in de regio te bezoeken en lieftallig vrouwelijk gezelschap altijd welkom was. Dat was een nog veel uitstekender idee. Laat ik nou toevallig zeer lieftallig vrouwelijk gezelschap zijn! En dus had ik voor de rest van de dag mijn wijntour geregeld. We waren een vreemd gezicht, 3 zakenmannen in pak en 1 hippie in een vette auto met airco, tourend van de ene wijngaard naar de andere. Maar het was geweldig leuk! Wat hou ik van dit vrije leven, waarin je alles neemt zoals het komt en het universum altijd levert wat je op dat moment nodig hebt. Toevallig (?) gingen ze aan het eind van de dag in Fremantle eten, dus werd ik netjes weer voor de deur van mijn hostel afgezet. Ze vroegen me nog mee naar het restaurant, maar ik vond dat ik wel genoeg gebruik had gemaakt van hun vrijgevigheid (lift, gezelligheid, lunch) en daarbij was ik hopeloos underdressed. En enigzins aangeschoten.
Weer een leuke dag in het zonnige Australia. Dat er meer spontane acties zoals deze mogen plaatsvinden!

  • 03 December 2007 - 16:24

    Annie:

    Yow jij hebt genoeg tijd om te schrijven he? haha! En was er ook space-chocolade dan, want oempaloempas, das alleen in films/boeken, toch?
    Klinkt weer als een mooie tocht, hoe speel je het toch altijd weer klaar?
    Ik heb net mn verlsag ingeleverd (jaja, 5 voor 5), maar ik ben er verre van tevreden over... ach such is life, en afstuderen wil ik toch eigenlijk liever dan die 8. Dus vooruit dan maar weer.
    ANyway chicka, ik ga me door weer en wind naar mn huisje toefietsen,
    Take care!!

    Ohja t laatste neiuws uit Tville (van Jen) was dat het Bad Santa Party geweldig was, dat ze t hele feest in de pool hebben gelegen en t water echt TE ranzig was de dag erna... Dus, Veel Plezier! ;) (je moet echt Jen ontmoeten (werkt bij GBRMPA), ze is echt supertof en zij en Paul hebben een huisje op Maggie... hoe relaxed?!)

  • 03 December 2007 - 18:58

    Vinanda:

    Hey Fam!
    Leuk om je verhalen zo te lezen. Je maakt wat mee zeg... Gaaf hoor!
    En wij maar ploeteren hier ;)
    Nog een plezerig tijd gewenst en ik zal deze site in de gaten houden :)

    X Vinanda

  • 04 December 2007 - 10:04

    Bram:

    Ik kan mij nog wel een leuke spontane actie verzinnen ..:).
    Pfff geniet er maar lekker van! Ik moet morgen weer naar t Noorden. Aiai, ik had liever gewild dat ik naar t zuiden zou vliegen! Heb er niet echt veel zin in!

    Spreek je snel!

    Liefs Xxx

  • 04 December 2007 - 16:28

    Sint En Piet:

    Mooi verhaal maar het rijmt niet…

  • 04 December 2007 - 17:44

    Opa &Oma:

    Hoy Fam
    Nou meisje,Ik moet eerlijk zeggen dat je
    nog al wat mee maakt in zo ,n korte tijd.

    Je bentniet bang uit gevallen,Wij wensen
    Je nog een hele fijne tijd
    En geniet van de zon Groetjes van Opa&Oma
    Tot ziens dAAAG

  • 04 December 2007 - 22:35

    Niels:

    Je vermaakt je prima zo te horen en het weer is er nog eens stukken beter dan hier want het valt hier dagelijks met bakken uit de lucht.Denk moet toch je belevenissen even lezen.Al wordt ik er alleen maar jarloers van en krijg ik meer zin dit koude kikkerlandje te verlaten.Moet zeggen dat je je verhalen goed opstelt en dat je er de tijd nog voor hebt.Maar goed het is leuk om straks in een boekwerk te bundelen en over een paar jaar weer eens na te lezen want na al die ervaringen en indrukken zal je ook nog wel wat ontschieten.Nou ouwe zuipdruif geniet ze nog verder.

    Groetn uut Holland

  • 05 December 2007 - 21:35

    Sylvia:

    Heeeyy Fam,

    All's goin' a okay down under, I see
    Have loads of fun and hug a kangeroo for me.

    Enjoy!

    Syl

  • 06 December 2007 - 12:54

    Mareille:

    Famsel, hik...lekker hoor...hik...wijn proeven! Bedankt voor je lieve kaartje!!

    Zoensel, M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fam

Lieve allemaal, welkom op mijn website! Hier lees je de gekke verhalen van een backpacker die verslaafd is aan reizen door voornamelijk Zuid-Oost Azie. Mijn laatste reis zal 3 januari 2010 beginnen en naar Birma gaan. Daarna kom ik niet meer thuis; Australia wordt mijn nieuwe uitvalsbasis. Ook vanaf daar zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van mijn avonturen in Down Under. Lees met me mee! Groetjes van Fam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 87418

Voorgaande reizen:

01 Februari 2009 - 01 Juni 2009

Zuid Oost Azie 2009

25 November 2007 - 28 Februari 2008

Aus en Zuid-Oost Azie 2007-2008

03 Januari 2010 - 30 November -0001

Birma 2010

Landen bezocht: