Surftrip naar het zuiden - Reisverslag uit North Fremantle, Australië van Fam Charko - WaarBenJij.nu Surftrip naar het zuiden - Reisverslag uit North Fremantle, Australië van Fam Charko - WaarBenJij.nu

Surftrip naar het zuiden

Door: Fam

Blijf op de hoogte en volg Fam

09 December 2007 | Australië, North Fremantle

Zaterdag kwam Dave me halen om een kampeertripje naar het zuiden te ondernemen. Aangezien hij en zijn vrienden in 2 weken geen golf gesurft hadden, gedroegen ze zich allemaal alsof ze al die tijd in een hok hadden opgesloten gezeten. Het was nog een hele missie om alle boards in de auto te krijgen, maar uiteindelijk ging ik op weg met Dave (aka The Rat), Brendan (aka The Mantis), Muffs, Big Stu en Frosty.

Na een uur of 4 rijden in de auto kwamen we bij de eerste surfspot, Iniyup. Helaas kon ik niet mee het water in want het was ijskoud en ik had geen wetsuit. Hoewel het heet is op het land, komt het water rechtstreeks van Antarctica, dus dat houdt in dat de zee hier ongeveer even warm is als onze eigen Noordzee. Bevriezing gegarandeerd binnen 10 minuten voor wetsuit-loze personen dus. Nou ja, niet dat ik anders wel gesurft had, want het waren super hoge golven. Om nou voor de eerste keer het water in te gaan sinds anderhalf jaar en meteen een setje monsters van 4 meter op je dak te krijgen, stond niet echt op mijn lijstje van prioriteiten deze vakantie. Ik heb me op het strand echter geen moment verveeld, want de natuur hier in Western Australia is zo prachtig dat ik eigenlijk alleen maar foto's wilde maken.

Toen de mannen uitgesurft waren gingen we een kampeerplek zoeken en reden we door de wilde Karri bossen heen. Karri bomen zijn eucalyptusbomen die ontzettend lang en dik worden. De ondergrond krijg bijna geen licht en daarom groeien er alleen maar varens, wat de immense lengte van de bomen alleen nog maar benadrukt. Het geeft je een erg nederig gevoel. Daar heeft dit land zowiezo een handje van. Het ene moment sta je onder de bomen die boven je uit toornen als reuze- sateprikkers en het volgende lig je in de zee met donderende, huizenhoge golven om je heen, die je zo onder trekken als je niet weet waar je mee bezig bent. Dat is een ontzettend contrast met ons georganiseerde en platgeplannede Nederland, waar alles altijd onder controle is en hekken en dijken het natuurgeweld buiten houden.

Op het kampeerterrein was het kampvuur binnen 5 minuten aan het knetteren en ik maakte een prachtige salade. Natuurlijk zijn de Aussiemannen Echte Mannen en die eten geen konijnevoer (alleen Vleesch), dus ik maakte de salade in een plastic zak bij gebrek aan saladekom. Wat de Echte Mannen echter ook vergeten waren, was een fatsoenlijk mes om het Vleesch mee te snijden. Gelukkig was er ook een Echte Vrouw aanwezig, die uiteraard in het bezit was van eentje ('Say the magic word, boys!'), dus kwam het allemaal toch nog goed. Na het eten kropen Muffs, Big Stu en The Mantis meteen het bed in, maar Dave, Frosty en ik gingen nog even naar de sterren kijken. Hoppa, lesje nederigheid nummer 3 van die dag. Weten jullie trouwens dat de nachtelijke hemel helemaal niet zwart is, maar donkerblauw? Tenminste, die kleur krijgt ie als je omgeving zo donker is dat je echt alle sterren en nevels kunt zien. We zagen opvallend veel satelieten en vallende sterren. Ik was vergeten hoe prachtig het is.

Zondagochtend waren we om 7 uur klaar en ingepakt om naar de volgende surfspot te rijden. Dit was een lastige om bij te komen, want alleen 4WD auto's konden het pad aan. Maar de beloning was groots; een prachtig strand met wit zand wat zo fijn is dat het poedersuiker lijkt. Het water bruiste er van de rugvinnen; dolfijnen! Een grote groep van rond de 40 tuimelaars trok langzaam voorbij. Ik kan geen genoeg krijgen van het kijken naar die dieren. De mannen surften een uurtje of 2 en ik lag heerlijk in de zon te bakken met een boekje erbij. Tegen de middag gingen we terug naar huis, moe en sommigen enigzins verbrand maar zeer voldaan.

Kijk bij de foto's voor een impressie van dit weekend.

  • 09 December 2007 - 14:26

    Annie:

    Great! Ziet er weer prima uit!

  • 09 December 2007 - 15:08

    Mareille:

    breath-taking!

  • 09 December 2007 - 15:34

    Natascha:

    Heejjj Fammetje,

    Ik heb zojuist al je verhalen gelezen. Echt heerlijk om te lezen dat je zo gelukkig bent in jouw Australië.

    Ik ben uiteraard ook heel benieuwd naar jouw ervaringen waarover we in het verleden hebben gesproken. Ik mis die gesprekken echt lieve Fam.

    Met mij gaat het goed. Je krijgt helemaal gelijk met wat je me toen vertelde en het voelt goed.

    Ik blijf je verhalen lezen, vind ze geweldig!

    Dikke kusss


  • 09 December 2007 - 16:37

    Kyra:

    Ha die fam,
    Klinkt super allemaal! Onze laatste 2 weken zijn ingegaan. Net freya en geert gedropt op het vliegveld, leuke dagen gehad.
    Ik wou zeggen geniet maar dat doe je al:)
    kus Kyra

  • 10 December 2007 - 08:11

    Anja:

    Hoi Famke
    Zo te zien heb je het goed naar je zin.
    Prachtige natuur enz. Kijk je goed uit. En stuur een beetje droog weer over als het kan. Het is hier regen regen en regen.
    Veel plezier. Ik zie graag je volgende bericht tegemoet.

    Groetjes

    Anja

  • 10 December 2007 - 21:37

    Patricia:

    Hey fam,

    Ik kijk om de paar dagen even of je weer wat leuks heb meegemaakt!! Toppie om je verhalen te lezen...

    Tot Snel... Kussss

  • 11 December 2007 - 07:20

    Kirsten:

    Hey Fammetje,

    Wow wat een mooie foto's! Ziet er echt super uit daar. We missen je wel op vrijdagavond hoor! :)

    xxxx

  • 13 December 2007 - 10:06

    Oma& Opa:

    Hoy Fam
    Heerlijk om zo van de natuur te kunnen genieten.Maar pas op voor die Golfjes,verder nog een fijne vacantie.
    Gr aan je vrienden een kus vanuit Breda Bay Bay

  • 13 December 2007 - 22:33

    Robin:

    Hey Fam,

    t lijkt haast of je niets te doen hebt daar met je lange verhalen ;) maar dat zal vast meevallen...

    Toch jammer dat je geen ruimte meer had in je koffer voor mij!

    Anywayz, gave foto's, keep 'em coming

    Nou doe de groeten aan iedereen daar wie ik niet ken enneuh, tot over lang

    mzzl

    Robin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fam

Lieve allemaal, welkom op mijn website! Hier lees je de gekke verhalen van een backpacker die verslaafd is aan reizen door voornamelijk Zuid-Oost Azie. Mijn laatste reis zal 3 januari 2010 beginnen en naar Birma gaan. Daarna kom ik niet meer thuis; Australia wordt mijn nieuwe uitvalsbasis. Ook vanaf daar zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van mijn avonturen in Down Under. Lees met me mee! Groetjes van Fam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 87416

Voorgaande reizen:

01 Februari 2009 - 01 Juni 2009

Zuid Oost Azie 2009

25 November 2007 - 28 Februari 2008

Aus en Zuid-Oost Azie 2007-2008

03 Januari 2010 - 30 November -0001

Birma 2010

Landen bezocht: