Twee dagen in KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fam Charko - WaarBenJij.nu Twee dagen in KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fam Charko - WaarBenJij.nu

Twee dagen in KL

Door: Fam

Blijf op de hoogte en volg Fam

13 Februari 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Geef mij maar Azie. Zodra ik in Kuala Lumpur het vliegveld uitliep met het zweet op mijn voorhoofd en de uitlaatgassen in mijn neusgaten, was het net alsof ik nooit was weggeweest. De Bijbel (Lonely Planet reisgids) verwees me naar Chinatown en binnen een uur lag ik heerlijk te chillen op een dakterras van een hostel gerund door Maleise rastafari's. De afgelopen twee dagen heb ik besteed aan het acclimatiseren aan de temperaturen (25-30 graden) en het wegwerken van het slaapgebrek wat ik in twee dagen had opgebouwd.
Kuala Lumpur is een relaxte hoofdstad, zoals ik die nog niet heb gezien in Azie. Mijn uitgangspunt is dan ook de Hel Van Azie itself, ofwel Bangkok, en vergeleken daarbij is Kuala Lumpur een oase van rust. Ik durf er zelfs de straat over te steken.

Morgen gaat het avontuur beginnen. Dan ga ik met mijn roommate Jason naar de Cameron Highlands voor een beetje hiken in de regenwouden, het bezoeken van theeplantages en vrijwillig kou lijden op 1850m hoogte. Tja ik dacht als het dan toch koud moet zijn, dan maar aan het begin van de trip, wanneer ik nog wat gewend ben uit Nederland.
Stay tuned.

  • 15 Februari 2009 - 17:55

    Geert:

    Hee Fammie,

    Ik ben ook net terug van een weekje reizen. Heerlijk een aantal dagen in Swaziland geweest, plus nog wat in Kruger. Had je nog een goede reis willen wensen voor je vertrok, maar had in Swaziland geen bereik. In Kruger, geloof het of niet, maakte ik dezelfde fout bij Orpen. Moest 100 km/h reizen om er op tijd uit te zijn, eenmaal buiten het hek ging ik pissen en zag even later een leeuwin de weg over steken en kwam een paar minuten later 'het echte hek' van Kruger tegen, waar ik dus 40 minuten te laat was... Wat is dat verhaal over die ezel en dezelfde steen ook al alweer? In elk geval, een hele goede reis gewenst!

    Kus Geert

  • 15 Februari 2009 - 21:42

    Jackelien:

    Hey Fam,

    Heel veel plezier! We hebben donderdag marie louise ksv laten ontdekken. super gezellig!
    Zie je in juni,

    Liefs
    Jackelien

    PS: i'll stay tuned:)

  • 16 Februari 2009 - 06:40

    Son:

    Jeeej! ik ben wel weer klaar voor mn wekelijkse dosis Fam-avontuur :D
    Kus!

  • 16 Februari 2009 - 09:35

    Annie:

    Het is weer jaloersmakend! Zeker als je bedenkt dat ik om kwart voor 8 vanochtend door de regen naar de trein liep die me naar mn werk zou brengen... zucht...

    Geniet ervan!

  • 16 Februari 2009 - 16:16

    Roman:

    Natuurlijk blijf ik je volgen.
    Geniet maar fijn nu het nog kan.
    Ik zal waarschijnlijk niet verder komen dan de pinautomaat en terug,met onderweg misschien nog een dranketiblassement(kroeg)of zoiets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Fam

Lieve allemaal, welkom op mijn website! Hier lees je de gekke verhalen van een backpacker die verslaafd is aan reizen door voornamelijk Zuid-Oost Azie. Mijn laatste reis zal 3 januari 2010 beginnen en naar Birma gaan. Daarna kom ik niet meer thuis; Australia wordt mijn nieuwe uitvalsbasis. Ook vanaf daar zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van mijn avonturen in Down Under. Lees met me mee! Groetjes van Fam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 87414

Voorgaande reizen:

01 Februari 2009 - 01 Juni 2009

Zuid Oost Azie 2009

25 November 2007 - 28 Februari 2008

Aus en Zuid-Oost Azie 2007-2008

03 Januari 2010 - 30 November -0001

Birma 2010

Landen bezocht: