Een oude vriend - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fam Charko - WaarBenJij.nu Een oude vriend - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Fam Charko - WaarBenJij.nu

Een oude vriend

Door: Fam

Blijf op de hoogte en volg Fam

05 Januari 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Nooit had ik gedacht dat uit het vliegtuig stappen in Maleisië zou voelen alsof ik een goede vriend ontmoet die ik lang niet heb gezien. Zodra de deur van het toestel open ging en de geur van Azië me tegemoet dreef, kwamen er zoveel herinneringen terug dat ik even verblind werd. De geur van Zuidoost Azië is zoet en licht, van kookdampen en specerijen en zonverbrand asfalt met een vleugje tijgerbalsem. Heel anders dan Afrika, wat een meer zurige lucht heeft, van houtvuren en maispap-zweet doorspekt met het rode stof wat alles bedekt.

Ik ken de weg op LCCT Airport inmiddels feilloos. Ik begroet de vriendelijke mensen die altijd bereid zijn om te helpen, zeker als het een dame alleen betreft, iets wat ze maar niet kunnen bevatten, hoeveel ze er ook tegenkomen. Ik weet ook al waar ik heen ga. Met de Aeroport Bus naar KL Sentral, het busstation in centraal Kuala Lumpur. Daar zal ik een trein pakken en dan de tropisch stromende regen doorrennen naar Le Village, een guesthouse gerund door Maleise Rastafarians (voor de oplettende lezer: dit is het guesthouse waar ik ooit door een spin gebeten ben).

Morgen vertrek ik naar Burma en ik kan niet wachten. Er is niets meer waarvoor ik nerveus ben. Eigenlijk alleen voor het op tijd halen van mijn vluchten. Hoewel ik normaal gesproken wel van het onverwachte avontuur ben, geeft het me ook veel rust om deze keer precies te weten waar ik ben, waar ik heen ga en wat ik kan verwachten. Ik ken de waarde van het geld en de efficiëntie (of soms juist het gebrek daaraan) van de mensen. En hoewel Burma een nieuw land is voor me, is het toch Azië, mijn oude kameraad die ik een maand lang gezelschap zal houden.

  • 05 Januari 2011 - 07:52

    Geert:

    Juist, ahum, Afrika, mijn thuis: zurige lucht, van houtvuren en maispap-zweet doorspekt met het rode stof wat alles bedekt. En bedankt...
    Nee ga dan naar Azie, waar iedereen als een kip zonder kop rondrent, als ze je al niet aan het afzetten zijn of net doen alsof ze je heel aardig vinden terwijl ze eigenlijk alleen maar je geld willen. Ach, iedereen heeft zo z'n voorkeur...

    Vrij vogeltje: Heel veel plezier gewenst in elk geval, en nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!

  • 05 Januari 2011 - 08:37

    Elise:

    Spannend weer Fam!!! Beetje jalours... Geniet ervan!!!!

  • 05 Januari 2011 - 08:47

    Heee Fammetje!!:

    Berichtje van Patries: Helaas heb ik door omstandigheden geen afscheid van je kunnen nemen maargoed je doet de laatste tijd al niet anders heb ik gelezen. Wat kun jij leuk schrijven zeg!! 1e alinea van dit verslag van 'de geur van Zuidoost Azie t/m einde alinea is echt super!! Je zou het complete reisverslag op het einde van de rit in een boek moeten gieten! Ik heb het al gelezen; je bent een echte wereldreiziger! Dat heb je vaker gedaan (Afrika en Maleisie las ik en wellicht nog wel meer, Australie ook al een keer) Ik heb me ook meteen aangemeld met mijn email. Leuk om te lezen hoe het met je gaat. Met mij gaat het prima, ben druk aan het solliciteren en heb al 1 gesprek gehad maar daar was ik 'overdone' te simpel werk voor me en waarschijnlijk dus te duur. Vrijdag a.s. heb ik nog een gesprek gepland staan bij een heel leuk bedrijf BCM! d.w.z paarden-magazins!!!! (ook nog wat andere) Zij maken Paard en Sport, In de Strengen, Hoefslag, Phryso en ga zo maar door (bcm.nl) Er is veel aanbod van mensen zoals ik dus het valt niet mee. Ben ook nog een cursus aan het doen: Web Premium. d.w.z. websites bouwen met o.a. Flash, Dreamweaver etc. Dan heb ik meer kans op een baan en als ik het niet nodig heb voor het werk dan kan ik altijd nog hobbyen haha! Nou meid, geniet ervan en zorg dat je dit keer niet door die Spin gebeten wordt!! (ps vertel dat maar niet tegen Ingrid haha! die is toch al bang voor spinnen) Veel plezier en tot horens! Groetjes Patries!

  • 05 Januari 2011 - 09:13

    Kyra:

    Hey Fam,

    Heeel veel plezier!! (en Geert: niet zo he!!)

    Liefs Kyra

  • 05 Januari 2011 - 16:07

    Carola:

    klinkt allemaal heel spannend, heel veel plezier in birma! En maak maar veel foto's, ben benieuwd hoe het daar is,
    liefs

  • 05 Januari 2011 - 16:22

    Eelse:

    Hoi Fam,
    Fijn dat alles voorspoedig is gegaan, al had je wel wat vertraging. Tja, afscheid nemen..... niet zo leuk, maar wel zeer noodzakelijk. Maar hé, niets is voor eeuwig. Als je te lang wegblijft van ons kikkerlandje, komen wij je daar wel opzoeken. Zo gemakkelijk kom je niet van ons af natuurlijk. Vooralsnog ben je nu inderdaad vrij van alles, dus geniet en hou ons op de hoogte. Ik vind het heerlijk om je verhalen te lezen. En ja, ik neem aan dat het reisboek van al je avonturen er ook wel een keer gaat komen. Heb al heel wat reisverslagen gelezen, maar jij schrijft zo leuk, ontspannen, met humor, maar altijd interessant en informatief. Door jou kijk ik een beetje mee naar de wereld.

    Kus, Eelse

  • 06 Januari 2011 - 08:55

    Mike Kuyper:

    Eindelijk iemand die fatsoenlijke reisverslagen kan typen! Dat kunnen niet veel mensen. Je kent me niet maar ik ga je verhalen volgen, misschien leer ik er nog iets van :)

  • 06 Januari 2011 - 13:12

    Patricia:

    Hey fam,

    Wat heerlijk dat je weer zo'n mooie reis in het vooruitzicht hebt. Ik ben nu al in afwachting van het volgende verhaal! Heerlijk zoals je ons altijd weer mee op reis neemt in je verhaal!

    Liefs Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fam

Lieve allemaal, welkom op mijn website! Hier lees je de gekke verhalen van een backpacker die verslaafd is aan reizen door voornamelijk Zuid-Oost Azie. Mijn laatste reis zal 3 januari 2010 beginnen en naar Birma gaan. Daarna kom ik niet meer thuis; Australia wordt mijn nieuwe uitvalsbasis. Ook vanaf daar zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van mijn avonturen in Down Under. Lees met me mee! Groetjes van Fam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 87408

Voorgaande reizen:

01 Februari 2009 - 01 Juni 2009

Zuid Oost Azie 2009

25 November 2007 - 28 Februari 2008

Aus en Zuid-Oost Azie 2007-2008

03 Januari 2010 - 30 November -0001

Birma 2010

Landen bezocht: