Laatste dagen met Dave - Reisverslag uit North Fremantle, Australië van Fam Charko - WaarBenJij.nu Laatste dagen met Dave - Reisverslag uit North Fremantle, Australië van Fam Charko - WaarBenJij.nu

Laatste dagen met Dave

Door: Fam

Blijf op de hoogte en volg Fam

16 December 2007 | Australië, North Fremantle

Vrijdagavond speelden er wat bandjes in Fremantle en Lein, Dave en ik gingen eens kijken of het wat was. Frosty was er ook, dus dat was erg gezellig. Ook omdat ze Leffe Blond schonken daar! Eindelijk een keer GOED bier!
Dat feestje liep daarop natuurlijk behoorlijk uit de hand en zo zat als kanaries kropen we naar huis. De kater de volgende dag was gewoonweg monsterlijk.

Maar Dave en ik lieten ons niet kennen, dus nadat we Frosty en Lein in Fremantle hadden afgezet, togen we op weg naar het noordelijke Lancelin. Dat betekende weer een paar uur in de auto, maar dat kunnen Dave en ik heel goed samen. Voor de mensen die het nog niet wisten; 3 jaar geleden heb ik met Dave door Australia gereisd en hebben we 2 maanden lang in een (zeer brakke) auto gewoond. Dat ging extreem goed en dus was dit kleine roadtripje weer helemaal geweldig. We praatten wat, speelden allerlei nieuwe muziek die Dave me wilde laten horen en leden gezellig doch gruwelijk onder onze hoofdpijn. En soms waren we gewoon stil, want het landschap was prachtig. Glooiende heuvels met geel gras en hier en daar een boom. Als de bomen niet zo anders waren geweest zou je denken dat je op de Afrikaanse savanne was. We zagen kangaroos en emoes. Na anderhalf uur kwamen we op een strand met wit poedersuikerzand en een prachtige stormachtige lucht. Na een paar golven togen we weer richting huis.

Onderweg deed Dave ineens een handrembochtje richting Ledge Point. "Let's check out this beach, because you can see dolphins there sometimes." En ja hoor, alsof hij ze besteld had. We hebben zeker 3 kwartier op de golfbreker gezeten en ze kwamen ontzettend dichtbij. Het was een familiegroep tuimelaars en ze waren aan het jagen in de zeegrasbedden vlak voor het strand. Het leek haast alsof ze de kalveren aan het leren jagen waren, want nu en dan zagen we een volwassen dier duiken, om vervolgens een of twee jonkies vol enthousiasme er achteraan te zien gaan. Op een gegeven moment zagen we een dolfijn met kop en al boven komen en smeet hij een hele vis door de lucht! De vis stuiterde een paar keer op de oppervlakte voor hij weer zonk. Dag vis.
Ik was niet weg te slaan van dat strand, dat kan ik je wel vertellen!

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we een biertje gaan drinken in de stad. Vanavond vliegt Dave naar zijn ouders in Brisbane om daar kerst te gaan vieren. Ik vlieg morgen naar Townsville. Het waren echt een paar geweldige weken in Western Australia en zeker de laatste week bij Dave in huis was erg leuk. Natuurlijk raken we nooit helemaal uitgepraat, maar na de initiele schok was het al snel weer als vanouds. Ik vind het jammer dat ik nu al wegga, maar aan de andere kant, Townsville, Azie en de rest van het avontuur wachten op me. Tja, en dat kan ik nou eenmaal niet weerstaan...

  • 16 December 2007 - 11:58

    Annie:

    NIets is beter dan een grote reis in t vooruitzicht... vanaf di ben ik naar Tanzania! Veel plezier met de rest van de reis, doe de groetn aan mn buddies in Tville en vergeet zeker niet Jen op te zoeken, is echt superlache chick!
    Veel plezier!!

  • 16 December 2007 - 15:31

    Kyra:

    OOO vet!!! Klinkt allemaal weer super. Mijn reis is alweer bijna ten einde :(, ben jaloers.
    liefs Kyra

  • 18 December 2007 - 08:29

    Oma & Opa:

    HoyFam
    Veel plezier met je verderer reis,Wij volgen je op de voet
    groetjes xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fam

Lieve allemaal, welkom op mijn website! Hier lees je de gekke verhalen van een backpacker die verslaafd is aan reizen door voornamelijk Zuid-Oost Azie. Mijn laatste reis zal 3 januari 2010 beginnen en naar Birma gaan. Daarna kom ik niet meer thuis; Australia wordt mijn nieuwe uitvalsbasis. Ook vanaf daar zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van mijn avonturen in Down Under. Lees met me mee! Groetjes van Fam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 87414

Voorgaande reizen:

01 Februari 2009 - 01 Juni 2009

Zuid Oost Azie 2009

25 November 2007 - 28 Februari 2008

Aus en Zuid-Oost Azie 2007-2008

03 Januari 2010 - 30 November -0001

Birma 2010

Landen bezocht: