Terug in Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Fam Charko - WaarBenJij.nu Terug in Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Fam Charko - WaarBenJij.nu

Terug in Townsville

Door: Fam

Blijf op de hoogte en volg Fam

21 December 2007 | Australië, Townsville

Als je 'zweet' in het woordenboek opzoekt, vindt je 'Townsville'. Ik was vergeten hoe ongelooflijk heet het hier wordt. 33 graden is normaal gesproken al warm, maar met een luchtvochtigheid van 95% is het zweten geblazen. Desalnietteplus is het geweldig om hier weer te zijn!

Ik had bij mijn overstap op Brisbane Dave nog even gezien voordat ik doorvloog naar T'ville (om 6 uur 's ochtends, held). Toch vreemd dat ik hem weer een paar jaar niet ga zien. De aankomst en mijn verblijf in Townsville maakten de dingen niet makkelijker. Op het vliegveld werd ik overvallen door herinneringen en in de city werd het alleen maar erger. Want overal waar ik daar geweest ben, was Dave altijd bij me. Toen ik over the Strand (= soort park aan zee) liep, verwachtte ik half en half dat ik elk moment zijn arm om mijn middel zou voelen of dat hij baantjes aan het trekken zou zijn in de rockpool, zoals we elke dag deden na het werk. Het was echt een heel rare ervaring. Townsville is verder weinig veranderd. Het ruikt hetzelfde, de mensen zijn dezelfde, er wordt alleen wat afgebouwd. Voornamelijk nieuwe hotels enzo.

Eergisteravond heb ik het huis bezocht waar Dave en ik samen gewoond hebben. Het is helemaal opgeknapt en ziet er fantastisch uit! Dat huis is heel bijzonder. Het is een oud huis, naar Australische standaard; een 80 jaar oude Queenslander, helemaal van hardhout. Het ligt superhoog tegen een steile klif aangeplakt en heeft uitzicht over de coral sea en Magnetic Island. Een koele zeewind blaast dag en nacht door alle kamers en in een klimaat als dit is dat goud waard! Dat huis heeft echt een eigen ziel en Dave en ik hebben daar met veel plezier gewoond. Ik klopte aan en het bleek dat er een jong stel woont, wat me maar al te graag binnen vroeg en me het hemd van het lijf vroeg over hoe het er allemaal uit heeft gezien. Ik heb Ben moeten beloven dat ik hem foto's zou opsturen van hoe het eruit zag voor hij en Tiffany erin kwamen. Nu heb ik een stapel van die foto's dus dat komt wel goed. Het is echt mooi gerenoveerd en ik ben blij dat de mensen die er nu wonen er net zo gek op zijn als Dave en ik in die tijd.

Gisteren maakte ik dan eindelijk mijn opwachting bij Reef HQ, het aquarium waar ik stage heb gelopen. In 3 jaar was er een heleboel veranderd, maar mijn collega Duncan was nog precies dezelfde! Wat supercool om hem weer te zien! En Craig, Evo en Julie ook. De rest van mijn collega's is allemaal weggegaan in de laatste 3 jaar. Duncan nam me meteen mee om me rond te leiden in het aquarium. De meeste dingen waren nog gewoon hetzelfde. Zelfs Wally, mijn favoriete vis was er nog. Het is een enorme Humphead Maori Wrasse (napoleonbaars) en ik knuffelde altijd met hem als ik aan het duiken was in zijn tank. Ook heb ik Jen ontmoet, en het blijkt dat ik haar man al ken, want hij begon net bij Reef HQ vlak voor ik wegging. Jen is een goede vriendin van Anneke (= goede vriendin van mij uit NL die hier ook stage heeft gelopen) en nodigde mij uit om bij haar op Magnetic Island te komen logeren. Nou, daar zeg ik geen nee tegen! Maggie is een prachtig tropisch eiland, echt een paradijs. Dus later deze dag zal ik de ferry pakken en ligt er als het goed is een huissleutel onder de mat.
Met Duncan heb ik even goed bijgeluld in de kroeg, dus dat was erg gezellig. We hadden genoeg om over te praten na al die jaren.

Aargh, maar de jeuk... Ik was vergeten hoeveel muggen hier zitten! Ik zit echt helemaal onder de muggenbulten. Op de een of andere manier vinden ze mij het lekkerst, want ik zie niemand anders met enorme gezwellen op armen en benen rondlopen. Ik ging gister naar de drogist voor een beetje fatsoenlijke anti-mug, ook omdat ik straks in Azie in malariagebied zal zitten zonder preventieve medicatie. Bleek dat ze alleen matig werkend spul hadden, of spul voor de die-hard bushmen met maar liefst 80% DEET! Ik wist niet eens dat dat bestond, 80% DEET. Voor de niet-ingewijden onder ons: DEET is de actieve stof in muggenspul en zeer effectief tegen muggen, maar niet echt heel gezond voor je. Normaal gesproken zit er 20-35% DEET in zo'n potje. Je kunt het smeren van 80% dus vergelijken met het roken van asbest in een waterpijp, een bad nemen in Lake Tjernobyl, luisteren naar muziek van Frans Bauer en andere activiteiten waar je spontaan kanker van krijgt. Maar goed, het is dit spul of malaria oplopen, dus het moet maar...

  • 21 December 2007 - 09:07

    Anja:

    Hoi Fam

    Ik kijk altijd uit naar berichtjes van je.
    Lijkt me geweldig om weer op je oude stekkie terug te keren, maar iedere keer weer afscheid nemen van alles en iedereen.
    Brrr.. Niks voor mij. Ik zou iedere keer weer verdrietig zijn. Jij ook denk ik dan toch. Maar goed thats live. Ik wens je fijne kerstadgen en een geweldig 2008.

    Ik hoor weer graag van je.

    Daaag

    Your "tantetje" Anja

  • 21 December 2007 - 20:57

    Marisja En Andre:

    He Fam,
    Elke keer als ik een verhaal van je lees , voel ik een ietsie pietsie jaloezie.Het zal zeer waarschijnlijk wel te maken hebben met het ouder worden.
    Desalniettemin gunnen we je al je avonturen van harte en dank dat wij er ook van mee kunnen genieten.Tof dat je een goed logeer adres hebt.Wij wensen je een fijne kerst.Ik ben je wel vergeten te vragen om Dave de groeten te doen van ons, helaas.Als je hem nog spreekt, bij deze.Je weet het met jouw maar nooit !!!
    Tot het volgende verhaal en zorg goed voor jezelf.
    Dikke kus,
    Marisja en Andre.

  • 24 December 2007 - 18:00

    Opa &Oma:


    Het lijkt ons allemaal geweldig het weerzien,van oude bekende geef Wally een knuffel van ons.
    Fijne Kerstdagen Groetjes XX

  • 25 December 2007 - 07:07

    Annie:

    Yooo, ik krijg spontane heimwee (having said that, I am writing this in the Serengeti, dus ik mag niet klagen ;))! Be sure to give them all a big hug from me!

  • 25 December 2007 - 13:26

    Kirsten:

    Hey Fammie,

    Zit hier opgebaard kerst te vieren bij mijn familie (wel gezellig hoor, maar geen 33C) en dacht ga weer eens even lezen wat je daar allemaal meemaakt.

    Een hele fijne kerst toegewenst!

    Dikke kus

    xx

  • 26 December 2007 - 09:09

    Eelse:

    Hoi Fam,

    Wat geweldig allemaal!!!! Stinkend jaloers zou je er van worden, al die fantastische dingen die jij meemaakt. Ga je deze verhalen bundelen en uitgeven als je terug bent? Dolf de Vries doet het echt niet beter dan jij en die boeken zijn ook geweldig leuk om te lezen. Lieve schat, Guus en ik wensen je alle dagen feest en genieten, veel fantastische ervaringen en ontmoetingen toe! 2008 kan voor jou al niet meer stuk. Sorry dat het zo lang duurde eer ik wat van me liet horen, maar druk, druk, druk met werk, stage en studie. Enfin, daar weet jij alles van toch? Vandaag is het tweede kerstdag en er zouden hier wat vrienden komen eten, maar dat gaat even niet door. Heb vakantie, maar door een virus op mijn werk, werd iedereen ziek en werd ik gebeld om te komen werken. Heb ik dus gedaan, met als gevolg dat ik nu zelf ziek ben. Zo zie je maar, of je nu naar Azië gaat of gewoon in Holland blijft, het maakt geen bal uit voor een virus, die kijken nergens naar. Voordeel is wel dat ik nu eens tijd heb om je fantastische verhalen te lezen, dus het heeft ook zijn nut. Fam, gezellige feestdagen en blijf genieten, want dan doen wij dat ook als er weer een verhaal van je komt.
    Dikke knuffel, Guus en Eelse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fam

Lieve allemaal, welkom op mijn website! Hier lees je de gekke verhalen van een backpacker die verslaafd is aan reizen door voornamelijk Zuid-Oost Azie. Mijn laatste reis zal 3 januari 2010 beginnen en naar Birma gaan. Daarna kom ik niet meer thuis; Australia wordt mijn nieuwe uitvalsbasis. Ook vanaf daar zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van mijn avonturen in Down Under. Lees met me mee! Groetjes van Fam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 87421

Voorgaande reizen:

01 Februari 2009 - 01 Juni 2009

Zuid Oost Azie 2009

25 November 2007 - 28 Februari 2008

Aus en Zuid-Oost Azie 2007-2008

03 Januari 2010 - 30 November -0001

Birma 2010

Landen bezocht: