Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fam Charko - WaarBenJij.nu Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fam Charko - WaarBenJij.nu

Bangkok!

Door: Fam

Blijf op de hoogte en volg Fam

26 December 2007 | Thailand, Bangkok

Mijn laatste week in Townsville is voorbij gevlogen! Ik heb twee nachten bij Jen en Paul op Magnetic Island doorgebracht, in hun huis met zwembad. Niet slecht! Een dagje hun 4WD auto geleend en het hele eiland rondgecrossed. Echt op zijn Fammetjes; in bikini, zonnebril op, muziek aan en scheuren maar naar die afgelegen stranden met niemand erop! Jen had een baby vliegend hondje in huis wat uit de boom was gevallen en dus geen mama meer had. Hij heet Marty en het is echt en schatje! Ze voerde hem melk en babyvruchtenhapjes en je kon echt met hem spelen als een klein hondje. Hij vind het geweldig als je hem lekker achter zijn ieniemienie-oortjes kriebelt en scheurt zijn speeldoek aan stukken als een terrier. Zodra ik weer foto's kan plaatsen zal ik dat doen.
Duncan was zo lief om me mee te nemen naar een bevriende familie voor een kerstfeestje, alwaar ik voor de eerste keer in mijn leven bij Santa Claus op schoot heb gezeten. Dat vond iedereen natuurlijk hilarisch, vooral de kerstman zelf.

Eerste kerstdag stapte ik op het vliegtuig naar Bangkok. Ik geloof niet dat ik ooit om 4 uur ben opgestaan, en al helemaal niet met Kerst, maar het was voor het goede doel, namelijk reizen. Ik had er best wel moeite mee om Australia weer achter me te laten. Had eigenlijk niet verwacht dat ik er zo verdrietig om zou zijn. Maar goed, het Avontuur met een grote A wachtte en dat begon meteen al toen ik midden in de nacht in Bangkok aankwam. Nu weet ik niet of iemand van jullie wel eens in Bangkok is geweest, maar de regel is dat je per verblijf minstens 1 keer wordt afgezet door iemand. Dat gebeurde in mijn geval al meteen bij het bestellen van de taxi, maar daar kwam ik natuurlijk pas achter toen ik hoorde wat andere taxi's kostten. En ik maar blij zijn dat ik nog afgedingd had... Nou ja, ik kwam in ieder geval veilig aan in Khao San Road, de beruchte backpackersstraat van Bangkok. Daar besloot ik maar meteen twee meiden aan te spreken met de vraag of ze ergens goedkope accomodatie wisten. Laten het nou net twee supergezellige Zuid-Afrikaanse meidjies zijn uit Kaapstad zijn! Dus wij gedrieen op zoek naar een goedkoop kamertje, met als gevolg dat ik nu in een supergoedkoop guesthouse zit met een kamer voor mezelf. Je moet de WC doorspoelen met een emmer water, jezelf wassen met koud water uit een kruik en alles ruikt naar natte hond, maar wat wil je voor 3 euro per nacht. Ik zat in ieder geval prima daar.

Vandaag besloot ik eens wat rond te kijken in Bangkok en huurde ik een tuk-tuk om een kleine tempel-tour te doen. Natuurlijk was het, op die ene dag dat ik in Bangkok ben, 'Bhuddist Holiday', dus waren alle grote tempels dicht. Tja, ik neem aan dat als het bij God hoogseizoen is (kerst), dat de ideale tijd is voor Bhudda om op vakantie te gaan. Gelijk heeft ie.
De kleine tempels waren echter net zo mooi en ik heb erg genoten van een beetje meditatie en hier en daar een wierookje.

Ook was ik nog een tweede keer afgezet, en wel door een Indiase handlezer die zichzelf Yogi noemde. Nou ben ik normaal niet zo naief, maar deze kerel had me binnen vijf minuten ergens naar een achterafstraatje tussen andere argeloze toeristen en handlezers gelokt. Vandaaruit begon hij mijn hand te lezen en mijn toekomst te verkondigen met zo'n gusto dat het erg vermakelijk was. Maar wat een gehaaide kerel! Want toen ik 20 minuten door hem bewerkt was en daarna half suf de straat weer opliep, het zonlicht in, had ie me veel meer geld afhandig gemaakt dan ik had willen uitgeven! Sterker nog, ik wilde in de eerste plaats zowiezo helemaal niet met hem mee! Toen ik dat eenmaal besefte heb ik 10 minuten keihard staan lachen om mezelf op straat. Wat een artiest, dat ie mij, over het algemeen toch vrij nuchtere Hollander, kon overhalen een boel van mijn geld aan hem af te staan door me een partij onzin van hier tot Bangla-Phur te vertellen. Daar kon ik gewoon niet anders dan respect voor hebben. Dat, dames en heren, is gewoon kunst. Moge hij nog veel meer toeristen plat lullen en een rijk man worden.

Maar het is tijd om te gaan, want ik ga zo met een of andere vage Thai-boxer uit de UK naar een Muay Thai (Thai-box) training kijken. Jaja, de mensen die je ontmoet zo in je eentje bij de foodstalls...
Vannacht mag ik weer heerlijk om 3 uur opstaan (hoe krijg ik het weer voor elkaar) en de bus naar het vliegveld pakken. Cambodja, here I come!

  • 26 December 2007 - 13:56

    Natas:

    Fammie weer een heerlijk verhaal om te lezen. The things you experience! Ik heb er het lef niet voor. RESPECT!!

    Fijne kerst honey!

  • 26 December 2007 - 16:14

    Anja:

    Tjonge fam,
    Inderdaad hoe krijg je het voor elkaar.Maaaaarrrrrrrr je bent jong en wilt wat. Tof hoor Ik wens je een goede vlucht naar Cambodja en zie graag je volgende reisverslag tegemoet.

    Groetjes Anja

  • 26 December 2007 - 19:23

    Mareille:

    Spannend hoor, vrouwtje!

  • 26 December 2007 - 19:55

    Dennis Blom:

    He Fammy,

    Fijne dagen toegewenst en jeetje wat een verhaal. Hahha afzetten daar zijn ze erg goed in Thailand( ik spreek uit ervaring). Ze zeggen niet voor niet Falang ting tong(buitenlander is gek)Ben benieuwd hoe je het hebt in Cambodja...Verder toch een beetje jalours op je dat je weer in Australia was...
    Groetjes Dikke knuffel Dennis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fam

Lieve allemaal, welkom op mijn website! Hier lees je de gekke verhalen van een backpacker die verslaafd is aan reizen door voornamelijk Zuid-Oost Azie. Mijn laatste reis zal 3 januari 2010 beginnen en naar Birma gaan. Daarna kom ik niet meer thuis; Australia wordt mijn nieuwe uitvalsbasis. Ook vanaf daar zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van mijn avonturen in Down Under. Lees met me mee! Groetjes van Fam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 87412

Voorgaande reizen:

01 Februari 2009 - 01 Juni 2009

Zuid Oost Azie 2009

25 November 2007 - 28 Februari 2008

Aus en Zuid-Oost Azie 2007-2008

03 Januari 2010 - 30 November -0001

Birma 2010

Landen bezocht: