Nieuwjaar in Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Fam Charko - WaarBenJij.nu Nieuwjaar in Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Fam Charko - WaarBenJij.nu

Nieuwjaar in Sihanoukville

Door: Fam

Blijf op de hoogte en volg Fam

01 Januari 2008 | Cambodja, Preah Seihanouk

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Hopelijk waren jullie feestjes net zo leuk als die van mij.

Voor nieuwjaar hadden Kris, Laurence en ik een missie: we hadden roddels gehoord over een supervet nieuwjaarsfeest, wat op een onbewoond eiland gehouden zou worden. Alles wat we erover wisten was dat het in Sihanoukville zou gaan gebeuren. Reden genoeg dus om erheen te gaan.
Twee dagen geleden kwamen we aan in de kustplaats, vernoemd naar de ex-monarch Sihanouk. De busreis zou eigenlijk 4 uur moeten duren, maar eer je Phnom Penh uit bent met dat verkeer ben je alweer een uur verder. Ik denk dat we er zeker 6 uur over gedaan hebben.
Ik schrok me wel rot toen we op onze plaat van bestemming het strand op kwamen; overal toeristen! Het is hier een groot feest, met barretjes en relaxte chill-out tenten op het strand, maar ik moest echt even wennen aan alle blanke mensen om me heen en het feit dat je letterlijk elke 5 minuten armbandverkopende kinderen, masseuses en prostituees op je dak krijgt. Je voelt je wel een beetje een lopende portemonnee. Maar goed, dat ben je ook als je hier komt natuurlijk.

Gelukkig duurde het niet lang voor we de betreffende bar hadden gevonden waar ze de kaarten verkochten. Een dag later zaten we in het donker op een krakkemikkige boot vol luidruchtige Australiers op weg naar het eiland. Het feest was supergaaf opgezet; in de openlucht bij het strand, met 3 barren. Een gedeelte was reggae en een ander drum 'n' bass. Er waren tenten met matten en kussens waar je kon ontspannen en ze hadden toffe dingen gedaan met lichten en aankleding. Er traden mensen op met fire poi's (soort brandende fakkels aan twee touwtjes, waar een jongleershow mee gegeven wordt) en de drank vloeide rijkelijk. Voor mij gaat er niks boven dansen met je blote voeten in het zand onder de sterren, met nauwelijks kleren aan, omdat het de hele nacht zo warm is dat je in je bikini rond kunt lopen. Wat dat betreft ben ik echt een hippie en was ik daar prima op mijn plek. We hebben de hele nacht gedanst en feestgevierd. De foto's die gemaakt zijn spreken (helaas) voor zich, maar die moet ik nog even doorgestuurd krijgen. Niet dat jullie er veel aan missen, want sommige doen gewoon pijn aan je ogen.

Nadat we de zon hadden zien opkomen op het strand, kwamen de eerste boten ons halen. Het was een zielig zootje mensen wat de 45 minuten reis terug maakte. Iedereen was supersmerig van het zand en stof, sommigen waren nog niet helemaal op deze wereld door de drank en enkelen waren zelfs op de boot nog vrolijk bezig met het roken van joints.
Met de komst van toeristen schieten de wietplantages hier als paddestoelen uit de grond. Wiet kost hier geen ene drol, net als opium. Ik lag helemaal in een scheur toen Laurence een zakje wiet kocht in het guesthouse en ze zeiden dat ze het wel op zijn kamerrekening zouden zetten. "3 nachten accomodatie, 5 bier, 2 curry's, 1 zakje wiet..., dat is dan zoveel dollar, sir."
Alleen in Cambodja.

Toen we aankwamen, kropen we zowat terug het strand op en besloten eerst maar te ontbijten. Om 11 uur 's ochtends vielen we in coma in ons bed. Het was een uitermate geslaagd feestje!
Ik moet wel zeggen dat ik nu wel even genoeg gefeest heb en het niet erg zal vinden om dit Cambodjaanse Ibiza achter me te laten en weer wat cultuur op te gaan snuiven. Morgen vertrekken we op een (theoretisch) 10 uur durende busreis naar Siem Reap en gaan we de tempels van Angkor bezoeken. Dit is een van de 7 wereldwonderen en de belangrijkste reden voor mij om naar Cambodja te gaan. Ik kan niet wachten!

  • 01 Januari 2008 - 21:24

    Ferd-Jan:

    Heeey Fam !!!!
    De allerbeste wensen vanuit regenachtig Schotland. Geloof me, oud&nieuw vieren in een rehab is heeeeeeeel anders als wat jij gedaan hebt.
    Ik wens je behouden reis. Snuif vooral veel cultuur, en heb veel plezier.

  • 02 Januari 2008 - 13:39

    Marisja En Andre:

    Hallo Fam,

    Een verschrikkelijk goed en fijn 2008 toegewenst uit super saai Breda.

    Ik heb wel een nieuwtje voor je, geen roddel,Je krijgt er een achternichtje of neefje bij.
    Kim en Ivo hopen in Augustus Mama en Papa te worden.
    Wij verheugen ons daar erg op.

    Snuif jij intussen maar veel cultuur en kunst en laat ons er fijn van mee genieten via je mails.

    Lieve groeten,
    Andre en Marisja.

  • 02 Januari 2008 - 14:48

    Mareille:

    Happy New Year, girlfriend! Dat je maar nog meer spannende avonturen mag beleven!

    Kus

  • 02 Januari 2008 - 16:49

    Roman:

    Hallo, lieve schat
    Een heel goed en gelukkig nieuwjaar gewenst.Zo te lezen is het goed gestart
    Geniet er maar lekker van,want het is voorbij voordat je het weet.

  • 03 Januari 2008 - 20:22

    Oma &Opa:


    Hoy Fam
    Allemaal spannend en gezellig zo te lezen. geniet er maar van happy new year
    groetjes XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fam

Lieve allemaal, welkom op mijn website! Hier lees je de gekke verhalen van een backpacker die verslaafd is aan reizen door voornamelijk Zuid-Oost Azie. Mijn laatste reis zal 3 januari 2010 beginnen en naar Birma gaan. Daarna kom ik niet meer thuis; Australia wordt mijn nieuwe uitvalsbasis. Ook vanaf daar zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van mijn avonturen in Down Under. Lees met me mee! Groetjes van Fam

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 87420

Voorgaande reizen:

01 Februari 2009 - 01 Juni 2009

Zuid Oost Azie 2009

25 November 2007 - 28 Februari 2008

Aus en Zuid-Oost Azie 2007-2008

03 Januari 2010 - 30 November -0001

Birma 2010

Landen bezocht: